Методична скарбничка
- ознайомити дітей з властивостями води (може розчиняти цукор та фарбу для малювання);
- активізувати та збагатити словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами по темі заняття;
- закріпити знання про кругообіг води в природі;
- розвивати інтелектуальну діяльність і пошукову ініціативу;
- розвивати соціальні навички: вміння працювати в групі, вчити чути партнера;
- розвивати слухову увагу;
- прищеплювати дбайливе ставлення до води.
Конспект комбінованого заняття для молодшої групи
«До бабусі на гостину»
Освітні завдання: спонукати дітей розрізняти
свійських тварин (коза, корова, кіт, собака) за голосом; закріпити вміння
називати дитинчат цих свійських тварин; вправляти дошкільників у добиранні
квадратів за кольором та називанні основних кольорів; створити умови для зображення
слідів за допомогою нетрадиційного способу (п'ятьма пальцями); розвивати
мислення, пам'ять, увагу, мовлення, пізнавальний інтерес; виховувати любов до
живої природи.
Матеріал: презентація «Свійські тварини»,
дидактична гра «Добери за кольором», психологічний етюд «Кошенята»,
мультимедійна дошка, аркуш А4, жовта
гуаш, вологі серветки, мольберт, тарілочки для фарби та серветок, зразок.
Хід
заняття
- Діти, погляньте скільки гостей прийшли на вас подивитися. Давайте
привітаємося з ними.
Доброго ранку - всіх ми вітаєм.
Доброго ранку людям бажаєм.
- Діти, сьогодні до мене телефонувала бабуся Одарка,
яка живе в селі. Вона була дуже засмучена і просила нас
приїхати, бо їй потрібна наша допомога. Цікаво, що там у неї сталося. А ви
хочете про це дізнатися?
- Скажіть, а на чому ми можемо до неї поїхати?
- Правильно, ми можемо поїхати до неї автобусом. Отже, готуємося до
поїздки. Беремо руль і вирушаємо. (Діти виконують рухи під музичний супровід.)
- Ось ми і прибули до села, в якому живе бабуся Одарка,
а ось і сама господиня.
- Доброго ранку, бабусю. Що у Вас трапилося?
Бабуся: Ой, діти, лихо трапилося -
всі дитинчата моїх свійських тварин розбіглися і я не знаю, де їх шукати. Може,
ви мені допоможете?
-
Діти, допоможемо бабусі у цій
справі?
- Давайте
уважно послухаємо, мені здається, що хтось подає голос. (
Звучить нявкання кошеняти)
- Діти, як ви гадаєте, хто це? Так, це кошеня.(З'являється зображення
кошеняти на екрані) А хто ж його мама? Давайте повернемо мамі-кішці її дитинча.
(На екрані з'являється зображення кішки. Так само проводиться робота з коровою,
козою, собакою.)
- Ну, нарешті, ми знайшли всіх дитинчат і повернули їх мамам.
Бабуся: - Дякую вам, дітки, Що б я робила без вашої
допомоги? Але я боюся, щоб вони знову не втекли. Як же мені бути?
- А ми Вам допоможемо розмістити їх у будиночки, звідти вони точно нікуди
не подінуться. (Дидактична гра «Добери за кольором»)
- Ну, тепер, бабусю, Вам можна не хвилюватися. Всі Ваші тварини вдома.
Бабуся: - Ой, які ж ви, дітки, молодці. Все так
добре зробили. Ви, мабуть, стомилися?
- А ми зараз пограємось і відпочинемо. (Психологічний етюд «Кошенята»)
- Добре ми погралися. А погляньте ось сюди - кошенятко, граючись вступило
у фарбу і залишило сліди. Подивіться, які вони.
- Ми також можемо залишати сліди, як котики. Давайте покажемо: наші
пальчики - це кошенята. Подивіться, як швидко бігає моє кошеня. ( Пробігтися
всіма пальчиками по аркушу) Ой, я потрапила у жовту фарбу. (Вмочити п'ять
пальців у миску з фарбою) Бачите, які брудні у мене лапки? Ну добре, піду ще
погуляю. (Пробігтися пальчиками по аркушу, залишаючи сліди)
- Тепер і ви спробуйте побути кошенятами і намалювати такі сліди. Але
перед роботою давайте розімнемо наші пальчики.
Добрий день, добрий день (стискаємо
кулачки)
Пальчики сказали (стискаємо кулачки)
Ми сьогодні всіх
дітей (складаємо по одному пальчики разом, починаючи з великого)
Разом привітали (складаємо ручки у
«замочок»).
(Діти працюють під музичний супровід)
Бабуся: - Які ж гарні вийшли у вас
малюнки. Будуть мені на згадку про ваш візит. Які ж ви, дітки, молодці.
- Так, але нам уже час вирушати додому.
Бабуся: - Я ж
зовсім забула, що приготувала для вас солодкі подарунки. (Дає кошичок з
цукерками)
- Дякуємо. Діти, перш, ніж вирушати, скажіть мені, а чи сподобалась вам
поїздка до села?
- Що ми там робили?
- Що сподобалось вам найбільше?
- Ну, тоді скажемо бабусі до побачення, займаємо свої місця в автобусі і
рушаємо. (Діти під музику виходять із залу)
Конспект комплексного
заняття з розвитку мовлення у середній групі
Освітні завдання: формувати у дітей
уміння переказувати знайому казку, відтворювати текст в діалогічній формі,
продовжувати вчити відповідати на запитання по змісту тексту; вправляти дітей у
підбиранні прикметників для опису головних героїв казки; вчити утворювати
зменшувально-пестливі форми від заданих іменників; розвивати інтонаційну
виразність мовлення, дикцію, удосконалювати навички діалогічного мовлення;
виховувати пізнавальний інтерес до фольклорних творів, зокрема до народної
казки.
Матеріал: «хатиночка» для
зайчика, театральні маски та презентація ілюстрацій до української народної
казки «Коза-дереза», мультимедійна дошка.
Діти заходять до
зали і вітаються:
Доброго ранку-сонце привітне!
Доброго ранку - небо блакитне!
Доброго ранку - в небі пташки!
Доброго ранку - осінні дубки!
Доброго ранку-люди привітні!
Ми вам бажаєм , щоб посмішки квітли!
- Діти, у нас сьогодні
буде незвичайне заняття. Ми будемо подорожувати, але наша подорож буде у
чарівний світ казки. А для того, щоб туди потрапити, слід почаклувати.
Руки вгору, руки
вниз, навколо себе повернись,
Оченята закривай
і у казку потрапляй!
(Діти відкривають очі і
бачать діда з козою.)
-Діти, погляньте, хто це?
Вони, мабуть, з якоїсь казки. А як же називається ця казка?
-Давайте перевіримо, чи
правильно ми відгадали казку і привітаємося з дідом та козою. Доброго дня вам.
А ви справді із казки «Коза-дереза»?
Дід: - Доброго дня,
малята. Ви правильно назвали нашу казку. Як добре, що ви до нас завітали. Мої
казкові сусіди все говорять про якийсь театр, а що воно таке я навіть не знаю.
Може, ви мені розкажете?
-Діти, допоможемо
дідусеві? Давайте розкажемо, що таке театр і хто в ньому працює. (Показ слайдів
про театр )
-А зараз ми ще й покажемо
виставу вашої казки, а ви з нашими гостями подивіться її. Але спочатку давайте
пригадаємо казку « Коза-дереза».
(Бесіда по змісту казки з опорою на слайди)
-Хто купив козу?
-У кого вона спочатку
жила?
-Хто пас козу?
-За що дід покарав козу?
-Куди втекла коза від
діда?
-Чию хатку зайняла хитра
коза?
-Які звірі спробували
допомогти зайчикові?
-Чому вовк, ведмідь та
лисиця не змогли вигнати козу з хатки?
-Кому все-таки вдалося
прогнати рогату злодійку?
-Чим закінчилася казочка
про козу?
-Пригадаймо пісеньку
кози, коли вона сиділа у зайчиковій хатці.
Фізкультхвилинка «Коза-дереза».
Я коза-дереза, (крокують на
місці)
Півбока луплена, (плескають
долонею по правому боку)
За три копи куплена, ( рухи-імітації
рахування грошей)
Тупу-тупу ногами, (тупочуть)
Сколю тебе
рогами, (приставляють до голови вказівні пальці, зображуючи «ріжки»)
Ніжками затопчу, (тупочуть)
Хвостиком замету, (стулюють долоні за спиною, показуючи «хвіст»)
Тут тобі й смерть! (погрожують вказівним пальцем і роблять крок вперед,
притупуючи ногою)
-Давайте тепер
розподілимо ролі між нашими акторами. Хто буде дідом? А який він? Як ми назвемо
діда лагідно? (Така бесіда проводиться під час визначення дітей на ролі: баби,
сина, кози, зайця, вовка, ведмедя, лисиці, рака).
-Тепер можна розпочинати
виставу. Сідайте зручненько - ми починаємо.
(Вихователь
розповідає слова автора, а діти розігрують діалоги. В кінці казки діти
кланяються, як артисти.)
-Ну, що сподобалась вам
вистава? Тепер знатимете, що таке театр?
Дід: - Ой, дуже сподобалась,
дякуємо вам, дітки.
Коза: - А я вже не така,
як ви мене показували. Я тепер слухняна і добра, нікому не роблю шкоди. Ця
історія мене багато чому навчила.
-От і добре. А зараз нам
вже час прощатись. До побачення.
Дід і коза: - До
побачення. Приходьте ще до нас, будемо раді вас бачити.
-Оченята закривай і
додому повертай.
-Ну що, діти, сподобалась
вам наша подорож?
-Дуже добре. На цьому
наше заняття закінчується.
Консультація для педагогічних працівників на тему "
Увага - експеримент! або Пізнаємо світ разом".
Під час експериментування дошкільники мають змогу отримати
реальні уявлення про різні сторони досліджуваного об'єкта, його взаємини з
іншими об'єктами і з середовищем існування, що в свою чергу збагачує пам'ять
дитини, активізує її розумові процеси, адже вона здійснює операції аналізу та
синтезу, порівняння, узагальнення і класифікації. А необхідність описувати
побачене, формулювати виявлені закономірності та висновки стимулює розвиток мовлення
старших дошкільників. Проведення дослідів
вимагає від дітей вміння рахувати, вимірювати, порівнювати, визначати форму і
розміри, що пов'язане з формуванням
елементарних математичних уявлень дошкільників. • безпосередня освітня робота педагога з дітьми; • самостійна діяльність дітей; • спільна діяльність дітей з дорослим чи іншими
дітьми.
Безпосередня освітня робота з
дітьми здійснюється під час занять із дослідно - експериментальної діяльності,
під час якої діти можуть задовольнити свою допитливість, відчути себе
дослідниками, першовідкривачами. Проводячи таку роботу з дітьми, дуже важливо
дати їм змогу не тільки бачити і чути, а і нюхати, чіпати, і навіть пробувати
на смак (якщо це можливо і безпечно). Для організації самостійної
пізнавальної діяльності дітей в дошкільному закладі застосовуються такі
прийоми: • розроблення та засвоєння разом з дітьми моделі
проведення дослідів, що дає змогу дошкільникам самостійно проводити нескладні
досліди, перевіряти свої припущення; • створення та обговорення проблемних ситуацій; • дослідження «чарівної коробки» з предметами. Спільна діяльність дітей з
дорослим або іншими дітьми - така форма організації дослідницько -
експериментальної діяльності дітей, в якій і дорослі, і діти не обов'язково
мають дотримуватися наміченого плану, а дорослий може виконувати роль не лише
ведучого, а й партнера. За характером включення в освітній процес: випадкові
й заплановані. Запланований
експеримент-той, який був
заздалегідь підготований Випадкові
експерименти не потребують спеціальної підготовки, вони Наприклад, на запитання чи слід сьогодні поливати
квіти, варто запропонувати їй самій перевірити чи суха земля у вазоні, а відтак
сформулювати відповідь на своє запитання. за характером операцій мислення: констатувальні,
порівняльні та Констатувальний експеримент має
на меті довести наявність зв'язків;
Порівняльні експерименти дають змогу
побачити схожі та відмінні
Узагальнювальні експерименти - це такі,
під час яких простежуються Наприклад, ми пропонуємо дітям уважно розглянути воду, сніг
і лід; Яку такому разі зміняться властивості кожної речовини?
Методика
проведення дослідів і експериментів Підготовка до проведення спостережень і
експериментів починається з визначення дидактичних завдань такої роботи. Відтак педагог обирає об'єкт для дослідження і пропонує
дітям організувати дослід, повідомляючи завдання у такий спосіб, щоб діти самі
визначили, що їм потрібно зробити. Протягом кількох хвилин дошкільники
обдумують способи проведення запропонованого досліду, потім разом з педагогом
обговорюють методику та хід експерименту.
•
діти проводять
експеримент, не знаючи його результату, і в такий спосіб здобувають нові
знання; • діти спочатку прогнозують результат експерименту, а
потім перевіряють, чи правильно вони мислили. Визначаючи тривалість експерименту, враховуються
особливості досліджуваного явища, стан дітей та їхнє ставлення до цього виду
діяльності. Так, якщо діти втомилися, слід припинити заняття, якщо ж, навпаки,
інтерес до роботи посилюється, її можна продовжити. Щоб експериментування було успішним, важливо
дотримуватись таких правил: •
коментувати
всі свої дії-саме в старшому дошкільному віці на зміну наочно -
образному мисленню приходить словесно - логічне і дітям притаманно
супроводжувати свої дії коментованим мовленням; •
залишати
за собою провідну роль
незалежно від віку дитини - без супроводу педагога експерименти перетворюються
на безцільне маніпулювання предметами, що не завершене висновками і не має
пізнавальної цінності; • поводитися так, щоб дітям здавалося, що вони
працюють ( самостійно. Заключним етапом експерименту є підбиття підсумків
та формулювання висновків. Висновки можна робити в словесній формі або оформити
у вигляді малюнків, схем. Насамкінець слід наголосити, що в дитячому садку не
повинно бути чіткої межі між буденним життям і експериментуванням, адже
експериментування - не самоціль, а лише спосіб ознайомлення дітей зі світом, у
якому вони живуть! Консультація для педагогів на тему "Організація праці дітей на ділянці у весняний період"Весна - прекрасна пора року, що дарує нам чудову
нагоду долучити дітей до праці у природі, як на квітнику, так і на городі.
Розпочнемо з квітників.Форми квітників у дитячому садку можуть бути
різноманітними і залежать від наявності площі. Для групових майданчиків
найбільш раціональною формою є вузька рабатка, яка дозволяє зручно розмістити дітей під час посіву
насіння, саджання розсади, догляду за квітником. Наші квітники і є рабаткою.
Основною умовою створення квітника в
дитячому садку є безперервність цвітіння, що досягається відповідним підбором
одно-, дво- і багаторічних квітникових рослин. Переважна більшість квітникових
рослин світлолюбна, тому квітники треба розташовувати на добре освітлених
ділянках. Важливо під час створення квітників ураховувати висоту
рослин, кольорову гаму.У центрі або на задньому плані квітника (якщо він
прилягає до стіни або паркана) саджають високі рослини, у середній частині -
дещо нижчі, а біля краю - низькорослі. Дітям обов'язково слід пояснити причину
такого розташування квітів - розповісти про життєдайну силу сонця і його
значення для розвитку рослин, показати, що у випадку ярусного розташування
високі рослини не затуляють сонця своїм сусідам, і всі отримують достатньо
світла і тепла для життя та розвитку. Давайте поговоримо про колір. Який би квітник ви не
планували, фоновим буде зелений колір і всі його відтінки. На цьому фоні чудово
виглядатимуть рослини і строкатого забарвлення, і вишукано підібрані відтінки
одного кольору, не менш ефектно виглядають квітники, які складаються із кількох
гармонійних кольорів. Але і тут головне не захоплюватися. Фоновими квітковими
рослинами в дитячих садках повинні бути багаторічні рослини. Цінність їх
полягає в тому, що вони рано починають розвиватися, створюючи цим передумови
для організації праці і спостережень з дітьми. Різноманітність багаторічних
рослин дозволяє підібрати їх так, щоб забезпечити безперервніст цвітіння.
Багаторічні рослини потребують піклування не тільки навесні і влітк; але й
восени (укриття примул, монарди, хризантем), а також узимку (бояться
витоптування), а це дозволяє вихователю знайомити дітей з умовами розвитку
рослин, формувати уважне, дбайливе ставлення до наших зелених друзів.
Розглянемо багаторічні рослини за строками їхнього цвітіння. Квітень: цвітіння крокусів, рябчика, примул,
гіацинтів, наприкінці місяця — нарцисів, тюльпанів, мускарі. Травень: цвітіння купальниці, аквілегії,
дороиікуму, дицентри, ірисів, маку східного, півоній. Червень: цвітіння королиць, люпину, лілій,
лілійнику, кореопсису, дельфінію, монарди, ромашки рожевої, айстри альпійської. У липні починають цвісти флокси волотисті, канни,
астильби, функції, гладіолуси. Серпень — пора рясного цвітіння жоржин,
багаторічних айстр, хризантем, яке продовжується у вересні до настання
заморозків. У вересні зацвітає пізньоцвіт осінній, дуже схожий
до крокуса весняного
формою і кольором. Дворічні квітникові рослини на перший рік після сівби
здебільшого утворюють розетку листків і кілька квіток, а повністю розцвітають і
дають насіння лише на другий рік. До них належать братки, незабудки, стокротки,
наперстянки, дзвоники, гвоздики турецькі, мальви. Розмножують їх насінням, яке
висівають у липні — серпні на спеціальні грядки. Рано восени переносять їх на
постійне місце, де вони і зимують. У північних областях України їх бажано на
зиму вкривати тонким шаром листя. Досить різноманітні однорічні
рослини додадуть квітникам завершеності. їх можна підсаджувати на місце
багаторічників, цвітіння яких уже закінчилося .До однорічних рослин належать:айстра,
бальзамін, вербена,жоржина (однорічна — «веселі хлоп’ята), запашний горошок,
календула, кореопсис, космея, левкой, лобелія, настурція, петунія, сальвія,
чорнобривці, майорці, флокси однорічні. З них запашний горошок та квасолю
багатовікову використовують для вертикального озеленення. Протягом цілого року квітник — це місце постійних
спостережень і праці дітей. Навесні — це розглядання і висівання насіння
однорічних рослин, спостереження за їхнім розвитком, сходами багаторічних
рослин, розвитком дворічних рослин; підживлення їх, розмноження, спостереження
за цвітінням, за появою перших комах-запилювачів, висаджування розсади
однорічних квітникових рослин. Влітку — поливання, обрізування
квіток, що відцвіли (якщо немає потреби вирощувати насіння), підживлення,
прополювання, спостереження за красою цвітіння. Восени — збирання насіння, обрізування засохлих
пагонів, висаджування цибулин, пересаджування, розмноження багаторічних рослин,
укриття на зиму, спостереження за своєрідністю осіннього цвітіння. Взимку — спостереження за квітниковими рослинами,
що зимують із зеленими листками (братками, стокротками, примулами, білими
ліліями). Протягом цілого року квітникові рослини дають багатий матеріал для
різноманітних дидактичних ігор дітей, бесід тощо. Город на ділянці. Догляд за рослинами городу. Обов’язковою умовою планування ділянки дошкільного
закладу є створення городу для ознайомлення дітей з культурними рослинами,
формування трудових навичок, інтересу до сільськогосподарської праці Город повинен добре освітлюватися сонцем. Залежно від умов ділянки дошкільного
закладу він може бути спланований по-різному, проте доцільно витримати такі
розміри: грядки — 1,5—2 м завдовжки, що
дозволяє розмістити по обидва боки всю групу дітей, і ЗО—40 см завширшки, що
дає змогу дітям дістати до середини грядки під час саджання рослин і догляду за
ними; доріжки — 50—60
см завширшки, щоб діти, присівши навпочіпки під час розглядання рослин або
догляду за ними, не пошкодили ті рослини, які знаходяться на сусідній грядці. Слід також пам’ятати, що для
груп молодшого віку повинно бути 2 грядки, а для старших дошкільників - 3
грядки. Обов’язково повинні бути таблички із зображенням рослин, які посаджені
на грядках. Важливо зробити город
привабливим, мальовничим. Плетений тин, декоративні горщики, що насаджеві на
кілки, колодязь з журавлем (встановлені за зрубом бочка з водою не повинна
перевищувати 60—70 см заввишки) — всі ці елементи оформлення разом з квітучими
соняшниками, стрункою кукурудзою, розлогими стеблами гарбузів створюють
національний колорит, мальовничість. Добираючи рослини для саджання,
потрібно брати такі, які не потребують обробки хімікатами, оскільки їх
використання недопустиме в дитсадку. Саме тому не слід саджати картоплю,
помідори, баклажани, огірки. Треба підбирати рослини, плоди яких знаходяться як
у землі, так і над землею. Для вирощуванню з дітьми на ділянці дитячого садка
овочів треба також брати культури невибагливі щодо ґрунту, прості у догляді, що
швидко сходять, ростуть і дозрівають, мають їстівні частини, приємні на смак і
придатні для вживання в сирому вигляді, цікаві для спостережень. Більшість з цих
вимог задовольняють такі городні культури: цибуля (на перо і городня) швидко
росте, не потребує складного догляду, вітамінозна. Сіяти її можуть діти усіх груп. Цукровий горох швидко сходить,
невибагливий щодо ґрунту і догляду, смачний, у нього велике насіння, яке можуть
сіяти діти усіх груп. На цій рослині можна добре простежити процес розвитку від
насіння до насіння. Біб і квасоля
такі ж цінні своїми якостями, як і горох. Редиска (рожева
з білим кінчиком, льодяна бурулька) швидко сходить і достигає (через місяць уже
можна збирати урожай), невибаглива щодо ґрунту; насіння велике, його можуть
сіяти діти середньої і старшої груп. Буряки та
морква невибагливі до ґрунту і потребують незначного догляду Гарбузи і кабачки
швидко ростуть, привертають увагу дітей усіх груп розмірами і яскравістю
забарвлення квіток і плодів. Петрушка та кріп
- рослини, які можна використати у харчуванні.
Праця дітей на городі Діти молодшої
групи більше спостерігають за роботою вихователя, допомагають в поливанні
рослин та збиранні урожаю. У середній групі діти залучаються до висівання насіння,
висаджування цибулі, поливання розсади та збору врожаю.
Діти старшої
групи займаються прибиранням ділянки, підготовкою грунту до посадки та посіву -
перекопування, розпушування, доглядом за рослинами - прополка, підгортання,
прорідження, висіванням овочевих культур, висаджуванням цибулі, часнику та
розсади у відкритий грунт, поливанням розсади, збором урожаю. Конспект нетрадиційних батьківських зборів на тему "Зустріч за круглим столом" План роботи 1. Вступне
слово вихователя 2.
Вправа «Моя
дитина» 3.
Закладання
«Капсули часу» 4.
Виготовлення
панно для привітання іменинників 5.
Вибори
батьківського комітету Вихователь: Доброго дня, шановні батьки. Рада вітати вас у стінах нашого навчального закладу. Як ви всі знаєте, наша маленька родина «Соняшники» на даний момент налічує 37 дітей. Кожна дитина особлива і неповторна. Тому зараз я хочу, щоб ви розповіли про свою дитину, виконавши вправу. Вправа «Моя дитина»
Батькам
пропонується шаблон А4 із зображенням 2 долонь. Завдання батьків - написати ім'я своєї дитини та на кожному з пальчиків
розшифрувати кожну літеру імені. Н-д: А-артистична, Н-наполеглива. Після
виконання завдання батьки розповідають про свою дитину. Вихователь: Звісно,
для кожних батьків їхня дитина найкраща. А для нас вони всі різні, з різними
характерами та поведінкою, але ми вже
встигли їх полюбити, як рідних. Я впевнена, що кожен з вас має певні мрії та сподівання стосовно своєї дитини, а
оскільки ми будемо разом протягом 3 років, то я пропоную
закласти так звану «Капсулу часу», в яку ви вкладете
листочки з вашими мріями і на випускному вечорі відкриємо цю капсулу, щоб
перевірити чи здійснилися вони. Закладання «Капсули часу» Батькам пропонується заготовка А4 із написом «Мої мрії та сподівання», на якій батьки записують, що вони очікують побачити в своїй дитині через 3 роки. Далі всі записи вкладаються у капсулу.
|
Коментарі
Дописати коментар