Методична скарбничка


Конспект інтегрованого заняття у старшій
групі «Крапелька - мандрівниця»

Освітні завдання:
  • ознайомити дітей з властивостями води (може розчиняти цукор та фарбу для малювання);
  • активізувати та збагатити словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами по темі заняття;
  • закріпити знання про кругообіг води в природі;
  • розвивати інтелектуальну діяльність і пошукову ініціативу;
  • розвивати соціальні навички: вміння працювати в групі, вчити чути партнера;
  • розвивати слухову увагу;
  • прищеплювати дбайливе ставлення до води.
Хід заняття

Психогімнастика.

Дітки, сідайте, тихенько,
Слухайте гарненько.
Зараз ми пограємо
Та порозмовляємо.
В казку всі підемо,-
Друзів там  знайдемо.
( Діти сідають на стільці. Звучить пісня  Капітошки. На дошці з’являється Капітошка.)
-   Діти, до нас завітав Капітошка – весела крапелька дощу. Де він з’являється на землі, там ростуть дерева, кущі, квіти, овочі, ягоди, гриби. Капітошка буває різним – і рідким, і твердим, і навіть вміє перетворюватися на пару. А ще він має багато інших властивостей, про  які ми сьогодні дізнаємося. А як ви гадаєте, за допомогою чого можна це зробити?
 - Тоді давайте підемо до нашої міні-лабораторії. (Діти ідуть до столів, одягають халати і сідають за столи)

 Дослідницька робота.
    - Перш за все, давайте пригадаємо, що ми знаємо про воду. Вода яка? Прозора чи непрозора, має запах чи не має?
   -  А зараз ми проведемо досліди, щоб дізнатися більше про нашого гостя та його друзів.    
   -  Як ви гадаєте, чи  має водичка смак? (Відповіді дітей.) Чому ви так думаєте?
   -   Як можна перевірити ваші висловлювання?
   -  Давайте перевіримо ваші припущення за допомогою досліду. Спробуйте водичку на смак. Яка вона: солодка, солона, гірка,  кисла чи зовсім не має смаку? ( Відповіді дітей.) Отже, вода не має смаку.
   -    Діти, а чи може вода розчинити таку речовину, як цукор? (Відповіді дітей.) Чому ви так думаєте? Що можна зробити , щоб перевірити ваші твердження?  Давайте перевіримо ваші припущення за допомогою досліду.
    - Спробуйте у склянку з чистою, прозорою водою покласти цукор.
      -Змінила вода колір чи ні? (Ні.) Змінила запах чи ні? (Ні) Що ж змінилось?  (Смак, вода стала солодкою.) Отже, вода може розчиняти цукор.
   -  А чи зможе вода розчинити фарбу, як ви думаєте? (Відповіді дітей.) Чому ви так думаєте?  Як можна перевірити ваші висловлювання?
  -  Давайте перевіримо ваші припущення за допомогою досліду. У склянку з прозорою водою опустіть щіточку змочену у фарбі. Що сталося з водою? Отже, вода може розчиняти і фарбу для малювання також.
   - Що ж на цьому робота в нашій лабораторії закінчена. Давайте повернемось на килимок.

Вправа « Капітошка – мандрівник».
- Діти, наш Капітошка дуже любить подорожувати. Подивіться відео  та пригадайте шлях крапельки. (Відео про кругообіг води в природі)
      Спочатку, вода випаровується з річок, озер, морів та океанів і піднімається високо в небо. Водяна пара перетворюється в хмарки. Коли хмари наповнюються великою кількістю водяної пари і стають важкими, охолоджуються і випадає дощ, сніг, град. Дощова вода стікає знов в річки, моря,  океани, і все починається спочатку.
 -  Капітошці у нас дуже цікаво, але на нього чекають його сестрички-крапельки.
- Не сумуй, Капітошко, ми ще побачимося... Діти, а давайте подаруємо Капітошці  його портрети. Спробуйте відобразити у своїх малюнках настрій нашого мандрівника -  Капітошки.
(Дітям роздаються аркуші паперу з намальованими контурами крапельки. Звучить спокійна музика, діти сідають малювати.)
- Дуже гарні у вас роботи, наш гість дуже радий отримати стільки своїх портретів. Капітошка прощається з нами до наступної зустрічі і повертається до мами – хмаринки. До зустрічі, Капітошко.
- А де ж ми можемо зустрітися з Капітошкою та його друзями? (Відповіді дітей) Зараз я пропоную вам послухати,  які різні звуки можуть утворювати краплинки, коли зустрічаються разом, а ви спробуйте здогадатися,  що це звучить, і знайти відповідну картинку.

Дидактична гра «Звуки води».
- Діти, усі істоти на землі не здатні жити без води.

Логічна вправа «Що було б якби…»
1.     Наприклад, що було б з нашими рибками в акваріумі, якби їм забруднили воду. ( Відповіді дітей)
2.     Що було б з рослинами, якби не було дощів?
3.     Що було б з мешканцями водойм, якби у водоймах  висохла вода?
4.     Що було б на Землі, якби зникла вода?
- І звірі в лісі, і птахи в небі не можуть без води.  Давайте будемо з вами берегти воду, не забруднювати її, і слідкувати за тим, щоб ніхто не робив природі боляче.
 -  Я нагадую вам, що потрібно добре закривати крани в садочку і вдома, а також дбати про природні джерела, не забруднювати водойма.
-  На цьому наше заняття закінчується. Давайте пригадаємо, що ми робили  в лабораторії?
- Які досліди проводили?
-  Що можна розчинити у воді ?
-  Для кого потрібна вода?
-  Як ви гадаєте, якими бувають звуки природи?
-  Дякую  усім, що були уважні та слухняні.









Конспект комбінованого заняття для молодшої групи

«До бабусі на гостину»

Освітні завдання: спонукати дітей розрізняти свійських тварин (коза, корова, кіт, собака) за голосом; закріпити вміння називати дитинчат цих свійських тварин; вправляти дошкільників у добиранні квадратів за кольором та називанні основних кольорів; створити умови для зображення слідів за допомогою нетрадиційного способу (п'ятьма пальцями); розвивати мислення, пам'ять, увагу, мовлення, пізнавальний інтерес; виховувати любов до живої природи.

Матеріал: презентація «Свійські тварини», дидактична гра «Добери за кольором», психологічний етюд «Кошенята», мультимедійна дошка, аркуш  А4, жовта гуаш, вологі серветки, мольберт, тарілочки для фарби та серветок, зразок.

                                                      Хід заняття                                                     

-      Діти, погляньте скільки гостей прийшли на вас подивитися. Давайте привітаємося з ними.

Доброго ранку - всіх ми вітаєм.

Доброго ранку людям бажаєм.

-      Діти, сьогодні до мене телефонувала бабуся Одарка, яка живе в селі. Вона була дуже засмучена і просила нас приїхати, бо їй потрібна наша допомога. Цікаво, що там у неї сталося. А ви хочете про це дізнатися?

-      Скажіть, а на чому ми можемо до неї поїхати?

-      Правильно, ми можемо поїхати до неї автобусом. Отже, готуємося до поїздки. Беремо руль і вирушаємо. (Діти виконують рухи під музичний супровід.)

-      Ось ми і прибули до села, в якому живе бабуся Одарка, а ось і сама господиня.

-      Доброго ранку, бабусю. Що у Вас трапилося?

Бабуся: Ой, діти, лихо трапилося - всі дитинчата моїх свійських тварин розбіглися і я не знаю, де їх шукати. Може, ви мені допоможете?

-      Діти, допоможемо бабусі у цій справі?

-      Давайте уважно послухаємо, мені здається, що хтось подає голос. ( Звучить нявкання кошеняти)

-      Діти, як ви гадаєте, хто це? Так, це кошеня.(З'являється зображення кошеняти на екрані) А хто ж його мама? Давайте повернемо мамі-кішці її дитинча. (На екрані з'являється зображення кішки. Так само проводиться робота з коровою, козою, собакою.)

-      Ну, нарешті, ми знайшли всіх дитинчат і повернули їх мамам.

Бабуся: - Дякую вам, дітки, Що б я робила без вашої допомоги? Але я боюся, щоб вони знову не втекли. Як же мені бути?

-      А ми Вам допоможемо розмістити їх у будиночки, звідти вони точно нікуди не подінуться. (Дидактична гра «Добери за кольором»)

-      Ну, тепер, бабусю, Вам можна не хвилюватися. Всі Ваші тварини вдома.

Бабуся: - Ой, які ж ви, дітки, молодці. Все так добре зробили. Ви, мабуть, стомилися?

-      А ми зараз пограємось і відпочинемо. (Психологічний етюд «Кошенята»)

-      Добре ми погралися. А погляньте ось сюди - кошенятко, граючись вступило у фарбу і залишило сліди. Подивіться, які вони.

-      Ми також можемо залишати сліди, як котики. Давайте покажемо: наші пальчики - це кошенята. Подивіться, як швидко бігає моє кошеня. ( Пробігтися всіма пальчиками по аркушу) Ой, я потрапила у жовту фарбу. (Вмочити п'ять пальців у миску з фарбою) Бачите, які брудні у мене лапки? Ну добре, піду ще погуляю. (Пробігтися пальчиками по аркушу, залишаючи сліди)

-      Тепер і ви спробуйте побути кошенятами і намалювати такі сліди. Але перед роботою давайте розімнемо наші пальчики.

Добрий день, добрий день (стискаємо кулачки)

Пальчики сказали (стискаємо кулачки)

Ми сьогодні всіх дітей (складаємо по одному пальчики разом, починаючи з великого)

Разом привітали (складаємо ручки у «замочок»).

(Діти працюють під музичний супровід)

Бабуся: - Які ж гарні вийшли у вас малюнки. Будуть мені на згадку про ваш візит. Які ж ви, дітки, молодці.

-      Так, але нам уже час вирушати додому.

Бабуся: - Я ж зовсім забула, що приготувала для вас солодкі подарунки. (Дає кошичок з цукерками)

-      Дякуємо. Діти, перш, ніж вирушати, скажіть мені, а чи сподобалась вам поїздка до села?

-      Що ми там робили?

-      Що сподобалось вам найбільше?

-      Ну, тоді скажемо бабусі до побачення, займаємо свої місця в автобусі і рушаємо. (Діти під музику виходять із залу)





Конспект комплексного заняття з розвитку мовлення у середній групі

«Мандрівка у казку»

Освітні завдання: формувати у дітей уміння переказувати знайому казку, відтворювати текст в діалогічній формі, продовжувати вчити відповідати на запитання по змісту тексту; вправляти дітей у підбиранні прикметників для опису головних героїв казки; вчити утворювати зменшувально-пестливі форми від заданих іменників; розвивати інтонаційну виразність мовлення, дикцію, удосконалювати навички діалогічного мовлення; виховувати пізнавальний інтерес до фольклорних творів, зокрема до народної казки.

Матеріал: «хатиночка» для зайчика, театральні маски та презентація ілюстрацій до української народної казки «Коза-дереза», мультимедійна дошка.

Хід заняття.

Діти заходять до зали і вітаються:

Доброго ранку-сонце привітне!

Доброго ранку - небо блакитне!

Доброго ранку - в небі пташки!

Доброго ранку - осінні дубки!

Доброго ранку-люди привітні!

Ми вам бажаєм , щоб посмішки квітли!

- Діти, у нас сьогодні буде незвичайне заняття. Ми будемо подорожувати, але наша подорож буде у чарівний світ казки. А для того, щоб туди потрапити, слід почаклувати.

Руки вгору, руки вниз, навколо себе повернись,

Оченята закривай і у казку потрапляй!

(Діти відкривають очі і бачать діда з козою.)

-Діти, погляньте, хто це? Вони, мабуть, з якоїсь казки. А як же називається ця казка?

-Давайте перевіримо, чи правильно ми відгадали казку і привітаємося з дідом та козою. Доброго дня вам. А ви справді із казки «Коза-дереза»?

Дід: - Доброго дня, малята. Ви правильно назвали нашу казку. Як добре, що ви до нас завітали. Мої казкові сусіди все говорять про якийсь театр, а що воно таке я навіть не знаю. Може, ви мені розкажете?

-Діти, допоможемо дідусеві? Давайте розкажемо, що таке театр і хто в ньому працює. (Показ слайдів про театр )

-А зараз ми ще й покажемо виставу вашої казки, а ви з нашими гостями подивіться її. Але спочатку давайте пригадаємо казку « Коза-дереза».

(Бесіда по змісту казки з опорою на слайди)

-Хто купив козу?

-У кого вона спочатку жила?

-Хто пас козу?

-За що дід покарав козу?

-Куди втекла коза від діда?

-Чию хатку зайняла хитра коза?

-Які звірі спробували допомогти зайчикові?

-Чому вовк, ведмідь та лисиця не змогли вигнати козу з хатки?

-Кому все-таки вдалося прогнати рогату злодійку?

-Чим закінчилася казочка про козу?

-Пригадаймо пісеньку кози, коли вона сиділа у зайчиковій хатці.

Фізкультхвилинка «Коза-дереза».

Я коза-дереза, (крокують на місці)

Півбока луплена, (плескають долонею по правому боку)

За три копи куплена, ( рухи-імітації рахування грошей)

Тупу-тупу ногами, (тупочуть)

Сколю тебе рогами, (приставляють до голови вказівні пальці, зображуючи «ріжки»)

Ніжками затопчу, (тупочуть)

Хвостиком замету, (стулюють долоні за спиною, показуючи «хвіст»)

Тут тобі й смерть! (погрожують вказівним пальцем і роблять крок вперед, притупуючи ногою)

-Давайте тепер розподілимо ролі між нашими акторами. Хто буде дідом? А який він? Як ми назвемо діда лагідно? (Така бесіда проводиться під час визначення дітей на ролі: баби, сина, кози, зайця, вовка, ведмедя, лисиці, рака).

-Тепер можна розпочинати виставу. Сідайте зручненько - ми починаємо.

(Вихователь розповідає слова автора, а діти розігрують діалоги. В кінці казки діти кланяються, як артисти.)

-Ну, що сподобалась вам вистава? Тепер знатимете, що таке театр?

Дід: - Ой, дуже сподобалась, дякуємо вам, дітки.

Коза: - А я вже не така, як ви мене показували. Я тепер слухняна і добра, нікому не роблю шкоди. Ця історія мене багато чому навчила.

-От і добре. А зараз нам вже час прощатись. До побачення.

Дід і коза: - До побачення. Приходьте ще до нас, будемо раді вас бачити.

-Оченята закривай і додому повертай.

-Ну що, діти, сподобалась вам наша подорож?

-Дуже добре. На цьому наше заняття закінчується.




 Консультація для педагогічних працівників на тему "

Увага - експеримент! або Пізнаємо світ разом".

Експериментування є одним з ефективних методів пізнання дитиною закономірностей і явищ навколишнього світу. Така діяльність сприяє розширенню світогляду, збагаченню досвіду самостійної діяльності й саморозвитку дитини, особливо це важливо для старших дошкільників, оскільки засвоєння системи наукових понять, освоєння експериментальних способів пізнання навколишньої дійсності дає змогу дитині стати суб'єктом навчання, навчитися вчитися, що є важливою умовою успішної підготовки до школи.      

Під час експериментування дошкільники мають змогу отримати реальні уявлення про різні сторони досліджуваного об'єкта, його взаємини з іншими об'єктами і з середовищем існування, що в свою чергу збагачує пам'ять дитини, активізує її розумові процеси, адже вона здійснює операції аналізу та синтезу, порівняння, узагальнення і класифікації. А необхідність описувати побачене, формулювати виявлені закономірності та висновки стимулює розвиток мовлення старших дошкільників.

Проведення дослідів вимагає від дітей вміння рахувати, вимірювати, порівнювати, визначати форму і розміри, що пов'язане з  формуванням елементарних математичних уявлень дошкільників.

       безпосередня освітня робота педагога з дітьми;

       самостійна діяльність дітей;

       спільна діяльність дітей з дорослим чи іншими дітьми.

 

Безпосередня освітня робота з дітьми здійснюється під час занять із дослідно - експериментальної діяльності, під час якої діти можуть задовольнити свою допитливість, відчути себе дослідниками, першовідкривачами. Проводячи таку роботу з дітьми, дуже важливо дати їм змогу не тільки бачити і чути, а і нюхати, чіпати, і навіть пробувати на смак (якщо це можливо і безпечно).

Для організації самостійної пізнавальної діяльності дітей в дошкільному закладі застосовуються такі прийоми:

      розроблення та засвоєння разом з дітьми моделі проведення дослідів, що дає змогу дошкільникам самостійно проводити нескладні досліди, перевіряти свої припущення;

       створення та обговорення проблемних ситуацій;

       дослідження «чарівної коробки» з предметами.

Спільна діяльність дітей з дорослим або іншими дітьми - така форма організації дослідницько - експериментальної діяльності дітей, в якій і дорослі, і діти не обов'язково мають дотримуватися наміченого плану, а дорослий може виконувати роль не лише ведучого, а й партнера.

Види експериментів

За характером включення в освітній процес: випадкові й заплановані.

Запланований експеримент-той, який був заздалегідь підготований
педагогом та внесений у план роботи з дітьми.

Випадкові експерименти не потребують спеціальної підготовки, вони
проводяться експромтом, коли діти побачили щось цікаве в природі,
у куточку природи або на ділянці.

Крім того, можливе проведення експериментів, що стануть відповіддю на запитання дитини. Вислухавши запитання дошкільника, педагог не відповідає на нього, а радить дитині самій з’ясувати відповідь, провівши нескладне спостереження чи дослідження.

Наприклад, на запитання чи слід сьогодні поливати квіти, варто запропонувати їй самій перевірити чи суха земля у вазоні, а відтак сформулювати відповідь на своє запитання.

за характером операцій мислення: констатувальні, порівняльні та
узагальнювальні.

Констатувальний експеримент має на меті довести наявність зв'язків;
залежностей між об'єктами чи явищами.

                                                                                                                                       

Порівняльні експерименти дають змогу побачити схожі та відмінні
ознаки чи властивості предметів і явищ. Наприклад, можна
запропонувати дітям провести порівняльне спостереження за двома
кімнатними рослинами (сансев'єрія та сенполія). Діти називають
схожі ознаки обох рослин та відмінні.

                                                                                                                                       

Узагальнювальні експерименти - це такі, під час яких простежуються
загальні закономірності предметів і явищ, вивчених раніше.

Наприклад, ми пропонуємо дітям уважно розглянути воду, сніг і лід;
розповісти, чим вони схожі і чим відрізняються. Відповісти на
запитання: Що найважче? Що станеться, якщо з'єднати всі речовини?

                    Яку такому разі зміняться властивості кожної речовини?

                                                                                                                                       

Методика проведення дослідів і експериментів

Підготовка до проведення спостережень і експериментів починається з визначення дидактичних завдань такої роботи.

Відтак педагог обирає об'єкт для дослідження і пропонує дітям організувати дослід, повідомляючи завдання у такий спосіб, щоб діти самі визначили, що їм потрібно зробити. Протягом кількох хвилин дошкільники обдумують способи проведення запропонованого досліду, потім разом з педагогом обговорюють методику та хід експерименту.

Експериментування можна здійснювати в два способи:

 

      діти проводять експеримент, не знаючи його результату, і в такий спосіб здобувають нові знання;

      діти спочатку прогнозують результат експерименту, а потім перевіряють, чи правильно вони мислили.

Визначаючи тривалість експерименту, враховуються особливості досліджуваного явища, стан дітей та їхнє ставлення до цього виду діяльності. Так, якщо діти втомилися, слід припинити заняття, якщо ж, навпаки, інтерес до роботи посилюється, її можна продовжити.

Щоб експериментування було успішним, важливо дотримуватись таких правил:

      коментувати всі свої дії-саме в старшому дошкільному віці на зміну наочно - образному мисленню приходить словесно - логічне і дітям притаманно супроводжувати свої дії коментованим мовленням;

      залишати за собою провідну роль незалежно від віку дитини - без супроводу педагога експерименти перетворюються на безцільне маніпулювання предметами, що не завершене висновками і не має пізнавальної цінності;

      поводитися так, щоб дітям здавалося, що вони працюють ( самостійно.

Заключним етапом експерименту є підбиття підсумків та формулювання висновків. Висновки можна робити в словесній формі або оформити у вигляді малюнків, схем.

Насамкінець слід наголосити, що в дитячому садку не повинно бути чіткої межі між буденним життям і експериментуванням, адже експериментування - не самоціль, а лише спосіб ознайомлення дітей зі світом, у якому вони живуть!






Консультація для педагогів на тему "Організація праці дітей на ділянці у весняний період"

Весна - прекрасна пора року, що дарує нам чудову нагоду долучити дітей до праці у природі, як на квітнику, так і на городі. Розпочнемо з квітників.Форми квітників у дитячому садку можуть бути різноманітними і залежать від наявності площі. Для групових майданчиків найбільш раціональною формою є вузька рабатка, яка дозволяє зручно розмістити дітей під час посіву насіння, саджання розсади, догляду за квітником. Наші квітники і є рабаткою. Основною умовою створення квітника в дитячому садку є безперервність цвітіння, що досягається відповідним підбором одно-, дво- і багаторічних квітникових рослин. Переважна більшість квітникових рослин світлолюбна, тому квітники треба розташовувати на добре освітлених ділянках.

Важливо під час створення квітників ураховувати висоту рослин, кольорову гаму.У центрі або на задньому плані квітника (якщо він прилягає до стіни або паркана) саджають високі рослини, у середній частині - дещо нижчі, а біля краю - низькорослі. Дітям обов'язково слід пояснити причину такого розташування квітів - розповісти про життєдайну силу сонця і його значення для розвитку рослин, показати, що у випадку ярусного розташування високі рослини не затуляють сонця своїм сусідам, і всі отримують достатньо світла і тепла для життя та розвитку.

Давайте поговоримо про колір. Який би квітник ви не планували, фоновим буде зелений колір і всі його відтінки. На цьому фоні чудово виглядатимуть рослини і строкатого забарвлення, і вишукано підібрані відтінки одного кольору, не менш ефектно виглядають квітники, які складаються із кількох гармонійних кольорів. Але і тут головне не захоплюватися. Фоновими квітковими рослинами в дитячих садках повинні бути багаторічні рослини. Цінність їх полягає в тому, що вони рано починають розвиватися, створюючи цим передумови для організації праці і спостережень з дітьми. Різноманітність багаторічних рослин дозволяє підібрати їх так, щоб забезпечити безперервніст цвітіння. Багаторічні рослини потребують піклування не тільки навесні і влітк; але й восени (укриття примул, монарди, хризантем), а також узимку (бояться витоптування), а це дозволяє вихователю знайомити дітей з умовами розвитку рослин, формувати уважне, дбайливе ставлення до наших зелених друзів. Розглянемо багаторічні рослини за строками їхнього цвітіння.

Квітень: цвітіння крокусів, рябчика, примул, гіацинтів, наприкінці місяця — нарцисів, тюльпанів, мускарі.

Травень: цвітіння купальниці, аквілегії, дороиікуму, дицентри, ірисів, маку східного, півоній.

Червень: цвітіння королиць, люпину, лілій, лілійнику, кореопсису, дельфінію, монарди, ромашки рожевої, айстри альпійської.

У липні починають цвісти флокси волотисті, канни, астильби, функції, гладіолуси.

Серпень — пора рясного цвітіння жоржин, багаторічних айстр, хризантем, яке продовжується у вересні до настання заморозків.

У вересні зацвітає пізньоцвіт осінній, дуже схожий до крокуса весняного формою і кольором.

Дворічні квітникові рослини на перший рік після сівби здебільшого утворюють розетку листків і кілька квіток, а повністю розцвітають і дають насіння лише на другий рік. До них належать братки, незабудки, стокротки, наперстянки, дзвоники, гвоздики турецькі, мальви. Розмножують їх насінням, яке висівають у липні — серпні на спеціальні грядки. Рано восени переносять їх на постійне місце, де вони і зимують. У північних областях України їх бажано на зиму вкривати тонким шаром листя.

Досить різноманітні однорічні рослини додадуть квітникам завершеності. їх можна підсаджувати на місце багаторічників, цвітіння яких уже закінчилося .До однорічних рослин належать:айстра, бальзамін, вербена,жоржина (однорічна — «веселі хлоп’ята), запашний горошок, календула, кореопсис, космея, левкой, лобелія, настурція, петунія, сальвія, чорнобривці, майорці, флокси однорічні. З них запашний горошок та квасолю багатовікову використовують для вертикального озеленення.

Протягом цілого року квітник — це місце постійних спостережень і праці дітей. Навесні — це розглядання і висівання насіння однорічних рослин, спостереження за їхнім розвитком, сходами багаторічних рослин, розвитком дворічних рослин; підживлення їх, розмноження, спостереження за цвітінням, за появою перших комах-запилювачів, висаджування розсади однорічних квітникових рослин.

Влітку — поливання, обрізування квіток, що відцвіли (якщо немає потреби вирощувати насіння), підживлення, прополювання, спостереження за красою цвітіння.

Восени — збирання насіння, обрізування засохлих пагонів, висаджування цибулин, пересаджування, розмноження багаторічних рослин, укриття на зиму, спостереження за своєрідністю осіннього цвітіння.

Взимку — спостереження за квітниковими рослинами, що зимують із зеленими листками (братками, стокротками, примулами, білими ліліями). Протягом цілого року квітникові рослини дають багатий матеріал для різноманітних дидактичних ігор дітей, бесід тощо.

Город на ділянці. Догляд за рослинами городу.

Обов’язковою умовою планування ділянки дошкільного закладу є створення городу для ознайомлення дітей з культурними рослинами, формування трудових навичок, інтересу до сільськогосподарської праці

Город повинен добре освітлюватися сонцем. Залежно від умов ділянки дошкільного закладу він може бути спланований по-різному, проте доцільно витримати такі розміри:

грядки — 1,5—2 м завдовжки, що дозволяє розмістити по обидва боки всю групу дітей, і ЗО—40 см завширшки, що дає змогу дітям дістати до середини грядки під час саджання рослин і догляду за ними;

доріжки — 50—60 см завширшки, щоб діти, присівши навпочіпки під час розглядання рослин або догляду за ними, не пошкодили ті рослини, які знаходяться на сусідній грядці.

Слід також пам’ятати, що для груп молодшого віку повинно бути 2 грядки, а для старших дошкільників - 3 грядки. Обов’язково повинні бути таблички із зображенням рослин, які посаджені на грядках.

Важливо зробити город привабливим, мальовничим. Плетений тин, декоративні горщики, що насаджеві на кілки, колодязь з журавлем (встановлені за зрубом бочка з водою не повинна перевищувати 60—70 см заввишки) — всі ці елементи оформлення разом з квітучими соняшниками, стрункою кукурудзою, розлогими стеблами гарбузів створюють національний колорит, мальовничість.

Добираючи рослини для саджання, потрібно брати такі, які не потребують обробки хімікатами, оскільки їх використання недопустиме в дитсадку. Саме тому не слід саджати картоплю, помідори, баклажани, огірки. Треба підбирати рослини, плоди яких знаходяться як у землі, так і над землею. Для вирощуванню з дітьми на ділянці дитячого садка овочів треба також брати культури невибагливі щодо ґрунту, прості у догляді, що швидко сходять, ростуть і дозрівають, мають їстівні частини, приємні на смак і придатні для вживання в сирому вигляді, цікаві для спостережень.

Більшість з цих вимог задовольняють такі городні культури: цибуля (на перо і городня) швидко росте, не потребує складного догляду, вітамінозна. Сіяти її можуть діти усіх груп.

Цукровий горох швидко сходить, невибагливий щодо ґрунту і догляду, смачний, у нього велике насіння, яке можуть сіяти діти усіх груп. На цій рослині можна добре простежити процес розвитку від насіння до насіння.

Біб і квасоля такі ж цінні своїми якостями, як і горох.

Редиска (рожева з білим кінчиком, льодяна бурулька) швидко сходить і достигає (через місяць уже можна збирати урожай), невибаглива щодо ґрунту; насіння велике, його можуть сіяти діти середньої і старшої груп.

Буряки та морква невибагливі до ґрунту і потребують незначного догляду Гарбузи і кабачки швидко ростуть, привертають увагу дітей усіх груп розмірами і яскравістю забарвлення квіток і плодів.

Петрушка та кріп - рослини, які можна використати у харчуванні.

Праця дітей на городі

Діти молодшої групи більше спостерігають за роботою вихователя, допомагають в поливанні рослин та збиранні урожаю.

У середній групі діти залучаються до висівання насіння, висаджування цибулі, поливання розсади та збору врожаю.

Діти старшої групи займаються прибиранням ділянки, підготовкою грунту до посадки та посіву - перекопування, розпушування, доглядом за рослинами - прополка, підгортання, прорідження, висіванням овочевих культур, висаджуванням цибулі, часнику та розсади у відкритий грунт, поливанням розсади, збором урожаю.




Конспект нетрадиційних батьківських 

зборів на тему 


"Зустріч за круглим столом"


План роботи

 

1.       Вступне слово вихователя

2.      Вправа «Моя дитина»

3.      Закладання «Капсули часу»

4.      Виготовлення панно для привітання іменинників

5.      Вибори батьківського комітету

            Вихователь: Доброго дня, шановні батьки. Рада вітати вас у стінах нашого навчального закладу. Як ви всі знаєте, наша маленька родина «Соняшники» на даний момент налічує 37 дітей. Кожна дитина особлива і неповторна. Тому зараз я хочу, щоб ви розповіли  про свою дитину, виконавши вправу.

Вправа «Моя дитина»                                                                           


 

Батькам пропонується шаблон А4 із зображенням 2 долонь. Завдання батьків - написати ім'я своєї дитини та на кожному з  пальчиків розшифрувати кожну літеру імені. Н-д: А-артистична, Н-наполеглива. Після виконання завдання батьки розповідають про свою дитину.


Вихователь: Звісно, для кожних батьків їхня дитина найкраща. А для нас вони всі різні, з різними характерами та поведінкою, але ми вже встигли їх полюбити, як рідних. Я впевнена, що кожен з вас має певні мрії та сподівання стосовно своєї дитини, а оскільки ми будемо разом протягом 3 років, то я пропоную закласти так звану «Капсулу часу», в яку ви вкладете листочки з вашими мріями і на випускному вечорі відкриємо цю капсулу, щоб перевірити чи здійснилися вони.

Закладання «Капсули часу»

Батькам пропонується заготовка А4 із написом «Мої мрії та сподівання», на якій батьки записують, що вони очікують побачити в своїй дитині через 3 роки. Далі всі записи вкладаються у капсулу.


Вихователь: Всім відомо, що діти дуже люблять святкувати дні народження і, до речі, не лише свої, тому я хочу запропонувати вам виготовити панно - привітання «З днем народження» для всіх дітей нашої групи.


Виготовлення панно «З днем народження»

На столі викладено заготовки для панно, а на мольберті закріплено картон, завдання батьків викласти композицію та наклеїти її на фон.


Вихователь: Після такого цікавого відступу настав час обговорити організаційні питання. Зокрема, роботу батьківського комітету та його склад.                                                                                                                 

Вибори батьківського комітету                                                           

 

Вихователь: На завершення нашої зустрічі хочу подякувати вам за 

роботу і побажати всім присутнім міцного здоров'я, мирного неба над 

головою, злагоди у ваших сім'ях та здійснення всіх ваших мрій та сподівань.   




 Конспект заняття з англійської мови у 

      середній групі "Дикі тварини" 

 

Мета: закріпити вміння дітей називати диких тварин (a wolf, a fox, a squirrel, a hedgehog, a bear) та основні кольори англійською мовою; вправляти малят у побудові діалогів, використовуючи структури: I am a fox (f a hare …), Who lives in the house? May I come in?; розвивати пам’ять, мислення, діалогічне мовлення, увагу; виховувати пізнавальний інтерес та бажання вивчати англійську мову.

 Матеріал: наголівники диких тварин (вовк, дисиця, білка, їжак, ведмідь, заєць), лісовий будиночок , кольорові ступні, дидактична гра  «Побудуй логічний ряд», цеглинки LEGO, іграшка мишка.

Хід заняття

 Організаційний момент.

Good morning, children! I am very glad to see you.

- Good morning.

-Сьогодні у нас багато гостей, давайте з ними привітаємося та заспіваємо пісеньку. (виконання пісні «Good morning»)

Фонетична зарядка.

-Давайте пригадаємо «Казочку про язичка». (Діти показують частини артикуляційного апарату) Жив собі язичок, якого звали [j]. У нього був гарний будиночок (ротик), а в будиночку було двоє дверей (губи і зуби).

       Якось язичок виглянув із свого будиночка і подивився вгору (язичок піднімаємо вгору), потім вниз (язичок опускаємо вниз), в один бік, потім в інший. І ось, що він побачив та почув. Легенький вітерець дмухав і язичок чув [h], десь пробігали гуси і гельготали [g], потім він почув дивний звук [w] – це пролітала якась пташка, а ще йому почувся звук [f] – це пробігав, фиркаючи, кінь. Цікаво було язичкові, але раптом налетів сильний вітер і він сховався у своєму будиночку.

Повторення лексики з теми «Wild animals».

-Діти, у нас сьогодні ще один гість.

-Look. Who is this? – Micky Mouse.

-Hello, children. - Hello, Micky Mouse.

-Він хоче піти до лісу, щоб побачити диких тварин. Давайте назвемо диких тварин англійською мовою та перетворимося на них. (Вірш – домовлянка)

(Діти обирають ким із тварин хочуть бути та одягають наголівники)

 Дидактична гра «Who are you»

-         Let`s say who you are. Who are you, Ann?  - I am a fox. Who are you, Polina? - I am a hare.

-         Are you ready to go to the wood?

-         Let`s go then. (Звучить музика, діти ідуть, виконуючи рухи)

Дида     Дидактична гра «A house in a wood»

-         Look. What`s this?– It`s a house. Knock, knock. Who lives in the house?

-         I am a mouse.

-         May I come in?

-         Come in, please.

(Такий діалог проводиться з усіма тваринами)

Дидактична гра «Name the colour»

-         Нехай тваринки залишаються у будиночку, щоб не замерзли ( діти знімають і кладуть наголівники у будиночку), а ми повертаємося до садочка по слідах, називаючи кольори англійською мовою.

Дида   Дидактична гра «Побудуй логічний ряд» (Гра з цеглинками LEGO)

-         We are at home. Let`s play a game. (Діти викладають цеглинки за зразком, а потім називають кольори по порядку).

Підсумок заняття

-         Міккі Маусу вже час повертатися додому, давайте попрощаємося з ним.

-         Bye – bye.

-         Діти, вам сподобалось заняття?

-         Що сподобалось найбільше?

-         Ви сьогодні – молодці. Давайте попрощаємося з гостями  (Good bye) 




        ПОКРОКОВЕ        МАЛЮВАННЯ       ДЕРЕВ

Зображуючи різні види дерев, у нагоді стануть схеми 

покрокового малювання дерев. (Схеми взяті з інтернету - сайт 

"Ідеї декору")










 


                                                                                                   


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






 


 



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу